https://www.facebook.com/barak.ron.3/
top of page
  • עו"ד ברק רון

מזונות ילדים

עודכן: 31 בינו׳ 2022




בשנים האחרונות חלו תמורות רבות בעולם המשפט, בכל הנוגע למזונות ילדים ולאופן חלוקת האחריות בנושא הוצאות הילדים בין ההורים. מובן שהשינויים בדין, הביאו עמם שינויים גם באופי ההתנהלות ההורים המפרידים בין עולמותיהם - גם בשיחות השלום וגם ברוחות המלחמה.


יש דברים שלעולם לא ישתנו - מי שדואג/ת לילדים כערך עליון, עושה יותר נכון אך תמיד יהיו גם מי שישימו את טובתם האישית לפני טובת ילדיהם ובכך יכשלו ויכשילו.


נזק שגורמים אלה שיוצרים מאבקים מיותרים על גב ילדיהם, ניתן לראות לעיתים באופן מידי, אך לעיתים מדובר בנזק שמתפרץ לאחר שנים ארוכות.


מזונות ילדים הוא נושא טעון, כאשר מדובר בכאלה שעושים שימוש בילדים על מנת לנגח את הצד השני - אך יש גם כאלה שדואגים לילדיהם קודם לכל ומוכנים לחמול ולוותר לטובתם גם במחיר אישי ועל אלא צריך לשמור מדאגת יתר מופרזת.


קיימת חשיבות לזהות את מצב הדברים באופן מהיר, להבין מי מבין ההורים עשוי לגרום לעצמו נזק בשל ויתורי יתר, או עשוי לגרום נזק לצד השני בניסיון להשיג לעצמו יותר - חוסר איזון בנושאים כלכליים, עשוי להביא לבסוף לנזק לילדים, במתכוון או שלא במתכוון, באופן מידי או לאחר שנים ארוכות.


יש לאזן בין הרצון להסדיר דברים בדרכי שלום לטובת הילדים, לבין החובה להגן עליהם ממצבים חסרי היגיון שיפגעו בהם בסופו של דבר וחציית הסף של הערכאות המשפטיות, מביאה עמה מכלול שיקולים מערכתיים חדשים, שכשלעצמם יש בהם להשפיע ולשנות את מצב הדברים.


את מזונות הילדים ניתן תמיד לבקש לשנות בשל שינויים שהוגדרו בפסיקה במיוחד שינויים במצב אחד ההורים, אשר מחייב בחינה מחדש של דברים שהוסכמו בטרם אירע שינוי בעל חשיבות - כלכלית, רפואית, משפחתית וכו'.


במקרים מסוימים, ניתן גם לפנות לסבים על מנת לקבל תמיכה וסיוע בגידול הילדים ולרבות בתשלום מזונות הילדים או חלק מהנדרש להם לשם גידולם.

8 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page