https://www.facebook.com/barak.ron.3/
top of page
  • עו"ד ברק רון

פסיכוזה של גירושין ופרידה

בשנים האחרונות, מתגבשת הבנה בעולם המשפט, שהליכי גירושין ופרידה, משפיעים גם על הנפש של בני הזוג וניתן לשמוע קולות שמביאים לתוך עולם המשפט, מונחים פסיכולוגיים כגון "לחץ", "חרדה" ואף "פסיכוזה של גירושין".


הטיעון הוא, שהגירושין או הפרידה, מביאים לשינוי נפשי-תפיסתי נקודתי (שמתחולל באחד מבני הזוג או בשניהם), שלא בהכרח משליך על כל תחומי החיים, שיש בו להוציא פחדים, תחושת אבדן והתמודדות עם אבל על שלביה השונים.


הליכי גירושין ופרידה, עשויים להימשך שנים ארוכות ואדם שעובר את התהליך בצורה קשה וללא טיפול מקצועי, עשוי לחוות תחושות קשות של עצב, ריקנות, כאב ובלבול. ככל מצב דחק, לעיתים הליכי גירושין ופרידה עלולים להציף רגשות מודחקים, להעצים בעיות נפשיות ולהביא את הצדדים או מי מהם, להתנהגות לא רציונאלית, בתוך העולם הפנימי או כזו בעלת מאפיינים חיצוניים שבאים לביטוי בהתנהגות כלפי הצד השני.


בדרגות השונות של התופעה, קיימת זליגה של רגשות שעשויה בדרגות חומרה שונות, להביא לפגיעה ולנזק לילדים, תוך הצדקת מהלכים תוקפניים באופן עיוור ומבלי לשים לכך לב.


בין הרגשות שניתן למצוא בספקטרום הרגשות בהליכי גירושין ופרידה, ניתן למצוא תחושות חרדה, עצב, כעס, הכחשה, אשמה – כולן מביאות להתנהגויות קיצון שיש בהן להשליך על התהליך כולו אם הן אינן מטופלות בצורה נכונה.


איך מזהים?


שינויי התנהגות קיצוניים, תוקפנות מיותרת, התנהלות לא רציונאלית ומצבי קיצון נוספים, לרבות קללות, איומים בפגיעה עצמית, בצד השני או בילדים, מהווים תמרורי אזהרה שכדאי לא להתעלם מהם.


אין כמוך להכיר את החצי השני שנפרד ממך, עליך לשים לב להחמרה התנהגותית ומומלץ שלא להתעלם משינויים שמהווים הקצנה בעלת סיכון או כזו שיש בה לסבך ולהסב נזקים.


מה עושים?


בהליכי גירושין ופרידה, ובמיוחד כאשר ניכרים סימנים להתנהגות קיצונית שנובעת מהצפה של רגשות שמביאה להליכי קבלת החלטות לא שכליות, כדאי להיוועץ עם עורכי דין בעלי ניסיון רב ובאנשי מקצוע לטיפול נפשי במקביל, על מנת לוודא שהתהליך עובר בצורה תקינה ובנזק מינימאלי, בדגש מיוחד על הפחתת הפגיעה בילדים. לא תמיד הצד השני פתוח וקשוב ולעיתים העברת מסרים נכונים, דורשת השקעת משאבים וסבלנות, לשם מציאת האיזון הנכון המתאים למצב.


יש לזכור שקבלת טיפול הולם על ידי פסיכולוגים מתאימים, יכול להביא להפחתה ניכרת בסבל לבני הזוג שניהם ולמשפחתם ובמקביל, לקצר את משך ההליכים, תוך חיסכון רב בעלויות של עלויות משפטיות מיותרות.

38 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פרסום לשון הרע בקבוצות ווצאפ של עובדים, יכול להביא לחיוב בפיצוי והוצאות

לאחרונה, פסק בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, פיצוי בסך של 8,000 ₪ והוצאות משפט בסך נוסף של 12,000 ₪, כנגד עובד בבית קפה בירושלים, אשר שלח בקבוצת הווצאפ של העובדים, הודעה המהווה לשון הרע כנגד הנהלת הח

חשוב לערוך הסכם ממון, אחרת גם רכוש שהתקבל בירושה עשוי להיות מחולק בין בני הזוג במועד הפירוד

בית המשפט המחוזי, קבע שאישה, שבעלה ירש 1/4 בדירת מגורי הצדדים, זכאית לקבל מחצית מזכויותיו בדירה, לאחר שהרימה את הנטל להוכחת כוונת שיתוף ספציפי ברבע הדירה וזאת מכוח נתונים מצטברים אלו: מדובר בחלק מדירת

bottom of page